Referências Bibliográficas

AutorBenedito Rodrigues Pontes
Páginas227-229

Page 227

ALCÂNTARA, Eurípedes. O capital segundo Jack. In: Revista Veja, São Paulo: abril, 1717. ed., 12 set. 2001.

AMARO, Rolim A. Carta do presidente. São Paulo, out.1995.

ANTHONY, R. N. Planning and control systems: a framework for analysis. Graduate School of Business Administration. Boston: Harvard University, 1965.

BERNARDO, José Vicente. Agora é o funcionário quem avalia o chefe. In: Jornal Folha de S. Paulo, São Paulo, 4 dez. 1994.

BLANCHARD, Kenneth; JOHNSON, Spencer. O gerente minuto. Rio de Janeiro: Record, 1981.

BLANCHARD, Kenneth; ZIGARMI, Patrícia; ZIGARMI, Dréa. Liderança egerente minuto. Rio de Janeiro: Record, 1986.

BOHLANDER, George; SNELL, Scott; SHERMAN, Arthur. Administração de recursos humanos. São Paulo: Pioneira Thonson Learning, 2003.

CASTANHEIRA, Joaquim. Procuram-se executivos loucamente. In: Revista Exame, São Paulo, 571. ed., 23 nov. 1994.

CHIAVENATO, Idalberto. Recursos humanos — Edição compacta. São Paulo: Atlas, 1983.

________. Teoria geral de administração. 3. ed. São Paulo: McGraw-Hill, 1987. v. 2.

CHOWDHURY, Subir. A era do talento. São Paulo: Person Education, 2003.

________. Administração no século XXI, Capítulo 9 — Criação de valor: O manifesto gerencial do novo milénio. GHOSHAL, Sumantra; BARTLETT, ChristopherA.; MORAN, Peter. São Paulo: Person Education, 2003.

Page 228

CONNELLAN, Thomas K. Fator humano e desempenho empresarial. São Paulo: Harper & Row do Brasil, 1984.

COSTA, Flávio. O arenque encolhe para tomar fôlego. In: Revista Exame, São Paulo, 569. ed., 26 out. 1994.

DEAL, Terrence E.; KENNEDY, Allen A. Corporate culture: the rites and rituais of corporate life. Reading M. A.: Addison Wesley, 1982.

DRUCKER, Peter F. The practice of management. New York: Harper & Brothers, 1954.

DUTRA, Joel Souza. Competências. São Paulo: Atlas, 2004.

EDWARDS, Mark R.; EWEN, Ann J. Feedback de 360 Graus. In: Revista HSM Management, São Paulo, 6 jan. 1998.

FERREIRA, Aurélio Buarque de Holanda. Dicionário básico da língua portuguesa. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1988.

FLEURY, Maria Tereza L; FISCHER, Rosa M. (coord.). Cultura e poder nas organizações. São Paulo: Atlas, 1996.

FLEURY, Afonso; FLEURY, Maria Tereza L. Estratégias empresariais e formação de competências. São Paulo: Atlas, 2001.

GIEGOLD, William C. Administração por objetivos: uma abordagem de instrução programada. São Paulo: McGraw-Hill, 1980. v. III.

GROTE, Dick. O ranking compulsório. In: HSM Manegement, São Paulo, maio/jun. 2003.

HAMPTON, David...

Para continuar a ler

PEÇA SUA AVALIAÇÃO

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT