Princípios Jurídicos e a vinculação da 'discricionariedade

Autorde Pádua, Sérgio Rodrigo
Páginas55-81
3. PRINCÍPIOS JURÍDICOS E A VINCU-
LAÇÃO DA “DISCRICIONARIEDADE”
3.1. Da Vinculação da Falsa Discricionariedade
         

   -
99
  

        
      
  
que as normas constitucionais dependiam da ‘inter-

  -
100
  
    
        
co101
99 Copérnico foi o ast rônomo que criou a teoria do heliocentrismo¸ em que o
sol é centro do sist ema solar, em contraponto à te oria dominante de sua épo ca,
baseada no pens amento da igreja católica, de que a Terra er a o centro do universo.
100 STRECK, Lênio Luiz. Jur isdição Constitucional e Hermenêut ica. 1.ª ed. Porto
Alegre: Liv raria do Advogado, 2002, p. 31.
101 “Una función que se corresponde con su inequívoco carácter representativo,
pues se trata de órganos designados democráticamente, de manera directa o inde-
recta, em virtud de procesos electorales. [...] Esta conclusión, que podría ser aplicada
a cualquier modelo histórico de Estado de derecho, es todavía más evidente en el
56
Princípios de Direito Administ rativo
lho 
       
 princípio de organização 
.102
 
    

   -
      -
  
-
  
 

. A
-
-

-
 -
 


não segue uma


 -

      
    
competên-
  
   
compondo a pauta para um critério que se poderia


. 103
modelo actual del Estado social y democrático de derecho, cualquiera que sea la
orientación política dominante en un momento dado.” [MORÓN, Miguel Sánchez.
Discrecionalidad Administrativa y Control Judicial. 1.ª ed. Madrid: Editor ial Tecnos,
1994, p. 113].
102 CANOTILHO, José Joaquim Gomes. Op. cit., p. 290.
103 BINENBOJM, Gustavo. Op. cit., p. 39-40.

Para continuar a ler

PEÇA SUA AVALIAÇÃO

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT