Ciência e produção do conhecimento contemporâneo na perspectiva da criatividade

AutorMaria José de Pinho - Kênia Paulino de Queiroz Souza
CargoUniversidade Federal do Tocantins, Palmas/TO, Brasil
Páginas2-16
2
PINHO, Maria José de; SOUZA, Kenia Paulino de Queiroz. Ciência e produção do conhecimento contemporâneo
Este artigo tem como objetivo analisar a
visão de ciência e produção de conhecimento na
modernidade e sua transição para a contempora-
neidade na acepção de uma educação pautada na
criatividade que valoriza os diversos saberes. Esta
   -
gem qualitativa. Sua fundamentação teórica traz a
percepção dos conceitos de paradigma tradicional
       
emergente na atualidade com uma visão transdis-
ciplinar e criativa contemplando o todo da vida,
a partir do fazer pedagógico enquanto produção
do conhecimento. É perceptível que a perspectiva
contemporânea da criatividade, numa visão trans-
formadora, tem buscado a religação dos saberes
que envolvem todos os espaços da humanidade,
   -
       
dos aspectos que englobam a completude da vida
no planeta.
Palavras-chave: Criativi-

This article aims to analyze the vision of scien-
ce and knowledge production in modernity and its
transition to the contemporary in the sense of a gui-
ded education in creativity that values the several
       -
graphical character with a qualitative approach.
     
of concepts of the traditional paradigm within the
context of modern science and the current emerging
     -
tive vision that contemplates life as whole and the
pedagogical practice as production of knowledge.
     
of creativity, in a transforming vision, has sought
the reconnection of knowledge involving all areas of
-
ty, thinking, feeling and learning within the aspects
that encompass the fullness of life on the planet.
Keywords: Paradigmatic change - Creativity -
Transdisciplinary - Educational Practice.
Ciência e produção do conhecimento contemporâneo na perspectiva
da criatividade
Science and production of contemporary knowledge in view of creativity

Maria José de Pinho
Kênia Paulino de Queiroz Souza
Universidade Federal do Tocantins, Palmas/TO, Brasil
Introdução
         -

   
fazer pedagógico se fundamenta em um paradigma que considera como
-
tes saberes que fazem parte da produção do conhecimento e da vida.

Para continuar a ler

PEÇA SUA AVALIAÇÃO

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT